Så går det till!

Hur går det till vid beställning?

  • Efter telefonkontakt bokar vi in ett personligt besök.
  • Vi kommer överens om vad som skall bytas och tar alla nödvändiga mått.
  • Vi återkommer med offert via e-post eller brev.
  • När båda parter är överens skrivs ett ordererkännande och signeras av kund.
  • Start inom 5 veckor från beställning eller enligt önskemål!

Hur går det till vid påbörjat arbete?

  • Containrar och material beställs efter överenskommelse med kund och ställs så nära huset som möjligt.
  • Vid behov sätts byggnadsställning upp.
  • Pannor kastas ned om möjligt eller tas ned för hand och läggs i container. Trämaterial samlas i ytterligare container.
  • Rivning av befintligt läkt- och plåtdetailer.
  • Underlaget inspekteras.Takpapp borstas av och tas bort där det kan tänkas vara skador på sponten.
  • Eventuell rutten råspont byts ut och takstolar åtgärdas.
  • Ny papp monteras och läkt spikas upp.
  • Gamla vindskivor tas bort och nya färdigmålade monteras.
  • Plåtvindskivebeslag tillverkas och monteras.
  • Takrännor och fotplåt monteras. Fågellist monteras i takfoten.
  • Äldre plåt målas eller byts ut.
  • Nya pannor lyfts med kranbil när det är möjligt.
  • Takpannor läggs på plats och klamras eller spikas fast enligt gällande norm.
  • Taksäkerhet monteras och stosar tillverkas och monteras.
  • Vi gör en grovstädning efter oss. Containrar hämtas.

 

Efter arbetet är slutfört

  • Vi går igenom renoveringen så att båda parter är överens om att arbetet är slutfört.
  • Vi skickar faktura som ska betalas inom 10 dagar.
  • Vi ansöker om ROT-avdrag först när betalningen är gjord och du får hem ett brev från skatteverket om det blivit godkänd eller inte.

Kontakt

Mälardalens Tak & Trä AB

malardalenstaktra@gmail.com

Grönlundsvägen 9, 746 93 Bålsta
Besöksadress: Saldovägen 3, Veddesta

0704-924333

Sök på hemsidan

© 2014 All rights reserved.

Skapa en hemsida gratisWebnode