Hur går det till vid beställning?
- Efter telefonkontakt bokar vi in ett personligt besök.
- Vi kommer överens om vad som skall bytas och tar alla nödvändiga mått.
- Vi återkommer med offert via e-post eller brev.
- När båda parter är överens skrivs ett ordererkännande och signeras av kund.
- Start inom 5 veckor från beställning eller enligt önskemål!
Hur går det till vid påbörjat arbete?
- Containrar och material beställs efter överenskommelse med kund och ställs så nära huset som möjligt.
- Vid behov sätts byggnadsställning upp.
- Pannor kastas ned om möjligt eller tas ned för hand och läggs i container. Trämaterial samlas i ytterligare container.
- Rivning av befintligt läkt- och plåtdetailer.
- Underlaget inspekteras.Takpapp borstas av och tas bort där det kan tänkas vara skador på sponten.
- Eventuell rutten råspont byts ut och takstolar åtgärdas.
- Ny papp monteras och läkt spikas upp.
- Gamla vindskivor tas bort och nya färdigmålade monteras.
- Plåtvindskivebeslag tillverkas och monteras.
- Takrännor och fotplåt monteras. Fågellist monteras i takfoten.
- Äldre plåt målas eller byts ut.
- Nya pannor lyfts med kranbil när det är möjligt.
- Takpannor läggs på plats och klamras eller spikas fast enligt gällande norm.
- Taksäkerhet monteras och stosar tillverkas och monteras.
- Vi gör en grovstädning efter oss. Containrar hämtas.
Efter arbetet är slutfört
- Vi går igenom renoveringen så att båda parter är överens om att arbetet är slutfört.
- Vi skickar faktura som ska betalas inom 10 dagar.
- Vi ansöker om ROT-avdrag först när betalningen är gjord och du får hem ett brev från skatteverket om det blivit godkänd eller inte.